نمونه [ContextMenu] برای تابع کامپوننت در یونیتی

یونیتی یه خصوصیت داره برای توابع که با عنوان ContextMenu با کمک اون میتونید یه کار کنید که توابع کامپوننت رو از اینسپکتور یونیتی اجرا کنید،مثلا میخوایید دمیج گرفتن بازیکن رو تست کنید،بجای اینکه بازیکن توسط دشمن دمیج بگیره تابع دمیج گرفتن رو مستقیم فراخوانی کنید و تست کنید،بعضی موارد مثل این میتونه خیلی مفید باشه


(تابع مورد نظر از منوی سه نقطه بقل کامپوننت قابل دسترسیه)

 

using UnityEngine;
public class ContextTesting : MonoBehaviour
{
/// Add a context menu named "Do Something" in the inspector
/// of the attached script.
[ContextMenu("Do Something")]
void DoSomething()
{
Debug.Log("Perform operation");
}
}

برای مطالعه بیشتر:

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/ContextMenu.html