امروز برای یک بازی که نور صحنش بصورت Bake شده ذخیره شده بود خروجی اندروید گرفتم،اما مشکلی وجود داشت که داخل خروجی بعضی از مدل ها کاملا سیاه افتاده بودن،مثل چیزی که داخل تصویر پست مشخص شده.لازم به ذکر متریال مدل مورد نظر من از نوع URP/Lit بوده.اگه به این مشکل بر خوردید این پست میتونه براتون مفید باشه.
با تحقیق و برسی به دو راه حل احتمالی زیر رسیدم(لازم به ذکره که بیک دوباره لایت هم بی اثر بوده.)
فعال کردن تیک Generate Lightmap UV’s
فعال کردن تیک Generate Lightmap UV’s در تنظیمات ایمپورت مدل که به عنوان راه حل معرفی شده بود اما برای من کار نکرد(درصورتی که این گزینه برای مدل مورد نظرتون فعال نیست ارزش امتحان کردن رو داره)
Model/Geometry/Generate Lightmap UVs
ظاهرا این گزینه همونطور که از اسمش مشخصه برای محاسبه UV مدل ها برای زمانی که بیک میشن هست و اگر غیرفعال باشه باید اطلاعات این UV ها بصورت دستی به یونیتی داده بشه:
https://docs.unity3d.com/Manual/LightingGiUvs-GeneratingLightmappingUVs.html :
Unity can calculate the UVs for baked lightmaps
when you import a model, or you can provide your own data.
تنظیم حالت Global Illumination روی Baked برای متریال مورد نظر
برای تنظیم حالت Global Illumination متریال URP/Lit میتونید مثل تصویر از قسمت Surface Inputs/Global Illumination حالت اون رو تغییر بدید
Global Illumination یا GI سیستمیه که معین میکنه نور چطور از سطحی به سطح دیگه از مدل ها برخورد میکنه و جا به جا میشه (باز تاب نور) بجای اینکه فقط بطور مصنوعی از یک منبع نور مثل لامپ نور بگیره:
https://docs.unity3d.com/560/Documentation/Manual/GIIntro.html :
Global Illumination (GI) is a system that models how light is bounced off of surfaces onto other surfaces (indirect light) rather than being limited to just the light that hits a surface directly from a light source (direct light).