در اسکریپت نویسی برای بازی در انجین یونیتی به روال معمول ریاضی نمیتونیم دو Vector3 رو در هم ضرب کنیم.
برای این کار نیاز داریم از تابع Vector3.Scale استفاده کنیم.
تکه کد:
Vector3 MultipliedVector = Vector3.Scale(new Vector3(1, 2, 3), new Vector3(2, 3, 4); //multiplied vector ----> x=2 , y=6 , z=12
داخل تکه کد بالا یک Vector3 جدید با اسم MultipliedVector ایجاد کردیم که نتیجه ضرب دو وکتور دیگه رو نگه میداره.
دو وکتور هم با تابع Scale در هم ضرب میشن.
بنابر این مقادیر وکتور ایجاد شده جدید همونطور که داخل کامنت کد مشخص شده به این شکله:
x=2
y=6
z=12
ساختار تابع Vector3.Scale:
public static Vector3 Scale(Vector3 a, Vector3 b);
رفرنس هایی در اینباره که ممکنه مفید باشن:
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Vector3.html https://answers.unity.com/questions/16824/what-happens-when-you-multiply-two-vectors.html https://stackoverflow.com/questions/45655512/easiest-way-to-multiply-vector-values-together
برو به دیدگاه ها