تگ آبجکت در یونیتی

یونیتی به ما این امکان رو میده که به گیم آبجکت های مختلف داخل صحنه بازی یک تگ یا برچسب بدیم.این تگ میتونه از بین چند مورد پیشفرض انتخاب بشه یا تگ جدیدی که خودمون میسازیم،اما یکی از تگ ها یعنی EditorOnly تگی هست که توی این پست روش تمرکز دارم.

فایده استفاده از تگ EditorOnly

استفاده از این تگ میتونه دلایل مختلفی داشته باشه، اما یه کاربرد بسیار مفید هم داره و اون هم اینه که یونیتی بطور خودکار گیم آبجکت هایی که با تگ EditorOnly باشن رو از خروجی نهایی حذف میکنه!

مثلا شما یک سری اشیا رو داخل صحنه بازی میذارید تا بتونید متوجه شید بازیکن به کدوم جهات حرکت میکنه ولی توی خروجی اندروید نباید اون اشیاء معلوم شن یا هر شی دیگه ای که دوست ندارید توی خروجی باشه ولی توی ادیتور بهش نیاز دارید.

 

لینک های اضافه جهت مطالعه:

https://discussions.unity.com/t/what-is-editoronly-tag-used-for/11975/3

https://www.mefirstgames.com/blog/editoronly-a-magical-unity-feature

موفق باشید 🙂